torsdag 12 maj 2011

Världens bästa färg

Hej
Vill bara slå ett slag för världens bästa färg LADY från Jotun. Underbar att jobba med och dessutom täcker den mycket bättre än andra färger. Målar inte med någon annan färg och den vita kulören är bara så fin.

Två kompisar

Hit åker vi på lördag om det inte blir storm. Premiärtur till stugan med båt väntar. Hoppas på fint foto väder så ska jag visa er sen. Undra hur mycket is som ligger kvar där ute.

Har jag visat er min fina Sverige karta? Den hänger i trapphuset och är fyndad på loppis för 75 kr.

Idag har jag varit och storhandlat massor med god mat och vin. När man är i stugan ska man äta gott också. Ska baka focaccia och grilla kyckling. Bär med vit choklad i ugnen och glass. Gott vin och så mina favoriter till lunch, rosmarinsgresini med färskost och parmaskinka. Till det ett gott bubbelvin. Låt oss hoppas på att vi alla får sol i helgen! Säger trevlig helg redan nu!

Ha de gott! Kram /Sara

5 kommentarer:

Sari sa...

Åh, så gott ni ska äta vid stugan!!
Hoppas, hoppas att vädret blir fint!
SJälv ska jag träffa några lärarkompisar om läste samtidigt som jag för många, många år sedan. Vi ska bland annat åka till en mysig plantmarknad med både växter och inredning, så jag hoppas också på fint väder!
Ha det så bra!
Kram Sari

annika sa...

Du så härligt det låter. Jag riktigt känner förväntningarna i luften. Bubbel är gott! Ska nog ta vägen förbi den shoppen i morgon...blev lite sugen ju.

Men den färgen verkar vara något för mig som inte gillar att måla. Fast jag måste ju om det ska till någon förändring.

Ha nu en skön premiärhelg i stugan.

Kram
annika

LjuvligtLantligt sa...

Allt det där låter helt underbart! :)
ha en mysig helg!
Kram Git

Fröken Fräken sa...

Ja, så det blev stuga framför Arcus? Du gjorde nog rätt, jag var till loppisen men det var allt lite sisådär... låter som smaskig mat har bjudits hos er!

Vända blad sa...

Hoppas ni har haft en mysig helg därute i stugan! Härligt att kunna pausa med god mat osv. :)
Tack för färgtipset! Jag snabbmålade häromdagen men höll mig till sprayburken...
Ha det gott!
Kram Maria