söndag 15 maj 2011

Man får inte alltid bestämma

Hej alla.
En sak är då säker när det gäller väder och att vara ute i naturen så bestämmer man inte ett skvatt. På lördags morgonen ringer mor och väcker oss kl:07.00 för att meddela att vinden har vänt och havsisen är på väg in. Vi kastar oss iväg och hinner precis till stugan innan isen täpper till fjärden. Väl där frågar jag min man hur vi ska komma hem på söndag......njaaaa det har vi ju inte hunnit tänka på ännu. Nå strunt samma det får bli morgondagens bekymmer bestämmer vi oss för och upptäcker då att minstingen faktiskt är sjuk och har feber. Det hann vi ju inte riktigt med att uppfatta i brådskan. Nåja man kan ju vara nerbäddad lika väl i stugan som hemma. Vi tar glatt tag i våra planerade projekt. Älsklingen hjälper resten av öfolket att lägga ut bommar i hamnen, jag målar om ett skåp. Sen grillar vi och dricker gott i solen på verandan.
Toppen!
Tidig morgon på havet, det är kallt.
Tobbe, Maja och Pappa
Tobbe håller utkik och pekar hur vi ska ta oss igenom mellan flaken

Pappa har varit med förr, flytoverall och varma kläder :

På söndagen tog vi oss hem, det fanns ett hål i isbältet som vi snirklade oss igenom. Härligt med lite äventyr. Ha en fin vecka alla där ute! Kram /Sara

23 kommentarer:

millandante sa...

Vilket härligt äventyr;) och vilken härlig blogg du har!!

Mvh Milla

Norregård sa...

Tänk vilken skillnad det är...Här har vi sommar;o) Härliga bilder!

Kram Malin

Atelje Skärvan sa...

Oj så spännande,tur att ni kom hem.
Såg att ni har varit i tidningen,fina bilder.
Ha det så gott,kram Agneta

Penseldraget sa...

Tack snälla vännen...;) nej inte är de kul att få lämna saker man målat halvfärdigt..hoppas du visar dina projekt sen ? såg ditt fina tv framträdande ;) så fint du har de hemma och vilken pingla du är ;) önskar dig en skön start på veckan
kram pia

Nyanser av vitt sa...

Vilket äventyr men samtidigt lite häftigt och spännande att inte riktigt veta om man kommer hem eller ej.
Kram Agneta

annika sa...

Spännande! Tur att ni kunde ta er hem.
Hoppas att Mini är frisk nu. Här har det varit lite svalare vindar. Dottern tävlade i dressyr i dag. Hon kom trea och det var bra med tanke på att de annars tävlar i hopp.
Ha en fin start på veckan.

Kram
annika

Gnistra i Norr sa...

Låter som en spännande resa! Hoppas lilltjejen mår bättre, kanske har/hade hon samma feber som min lillkille har nu :-(

//Jeanette

Måddan - Himla lantligt sa...

Vilka kontraster Sara - jämför med er resa i Thailand och vädret i Luleås skärgård.. :o) - men det är ju så.

Finns många upplevelser som går under ordet "livskvalité" och snart får jag uppleva MIN - det årliga midsommarfisket i Arjeplog, tillsammans med mor och far.

Tusen tack för de fina orden - nu var det DIN tur att få mig att gråta...

Gullgumma...

Ha en fin vecka!

Kramar
Måddan

Elsa och Helena sa...

Hej Sara! Vilken äventyr det blev av det hela. Tur att din pappa var med och kunde styra upp:)
KRAM Helena

himlaverket sa...

Håller med dej om Lady-färgen. Den enda jag målar med också.
Det ser kallt ut där ni är, men friskt och hälsosamt...
Kram ullamaria

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sara!!

Det kan bli dramatiskt att ha sommarhus på en ö..men också helt underbart kan jag tänka!!

Ha en bra start på veckan!! Kram sanne

Claras hem på byvägen sa...

Oj vilket härligt äventyr...låter samtidigt jättemysigt=).

Hoppas allt är bra med dig och att du får en fortsatt bra vecka.

Tack för dina fina kommentarer hos mig, jag blir så glad.

Kram Clara

Sari sa...

Hu, vilket äventyr innan ni kom hem!
Och stackars Mini... Hoppas hon har kryat på sig nu!
Här är det också lite kyligare nu... Hoppas, hoppas att vårvärmen kommer tillbaka snart!
Ha det bra!
Kram Sari

Bärkulla sa...

vilket roligt äventyr ni haft! Hoppas Mini kryat på sej. Kramar

Roses & Angels sa...

OJ det där ser kallt ut men nu måste väl ändå isen vara borta? Tack för din hälsning. Livet är bra konstigt ibland. Vissa får mer skit en andra. Undrar vad det beror på. Tack för dom rara orden om burkarna. Ordning och reda är bra då slipper man leta. Hörs kram

Nyanser av vitt sa...

Tack för att du deltog vännen. Sköt om dig
Kram Agneta

Fröken Fräken sa...

Alltså, nu tycker jag att vädret kunde fatta att det ska vara slut med vantar och mössor, oavsett om man är på land eller i båt... nu har jag då estämt att det inte blir vantar oavsett temperatur. Det är ju faktiskt maj!
Men bra att ni fick en härlig helg ändå!

Ingmarie sa...

men herre jesue vad ni har KALLT.....Flytt hit vet ja!


Kramen från frua på Österlen

Roses & Angels sa...

Hej! Skumt. Jag har två kommentarer ifrån dig som jag inte har sett. Blogger är bra konstig nu. Jag brukar ju få dom på mailen men inte dessa. Har fler som jag missat och detta är inte roligt. Folk tror ju att man skiter i att svara, suck.
Tack för kommentaren om burkarna. Visst är det lite speciellt. Tack också för dina rara ord om korten! =). Ha det bra kram

LinaTriathlet sa...

Oj vilket äventyr, men ändå kul och spännande :) Skönt att ni kom ut till stugan och hem igen!

Nu tycker jag att det får sluta regna här i lule!

Önskar er en trevlig helg!

Kram Lina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vilket äventyr! Skönt att det gick bra och jag hoppas att lilltjejen är pigg nu. Vackra bilder på ett lite annorlunda "landskap". Jag har aldrig varit ute i en liten båt när det varit så mycket is i vattnet. Hoppas att isen smält nu så att det blir lättare för er att ta er ut till ön.

Ha en fin fin fredag!
Kram,
Regina

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Sara!! Det var inte igår. :) Tänkte komma in och säga hej till dig och se hur du har det. Men huva då, vilket äventyr!! Tur allt gick bra. Ja..här är det också kyligt. Lite snö ligger kvar inne i skogen. Brukar göra det en bit in i Juni. Så jag vet hur det är att stå och frysa på skolavlutningar. ;))
Vilken vacker madonna bild du har där. Ser jättemysigt ut med lyktan intill. Skulle själv vilja äga en fin madonna bild. Dessa är bara såå roingivande och harmoniska.
Jag har varit borta länge, som du märkt. Har fått tillbaka lusten och orken. För hur länge vet jag inte, men det gör det samma. Jag är här nu och har varit flitig med två blogginlägg. Så nu rullar bloggen på igen! Känns spännande och nästan som jag är en nybörjare igen, hihi. Och det är jag ju! Jag är glad att någon kommer ihåg mig, haha! :))

Du har gjort så mycket fint..jag har tittat till dig i smyg så jag har hängt med lite. Följt dig och andra, fast tyst...

Oj, vad långt detta blev! Men som sagt, det var ju ett tag sedan sist. Nu ska jag läsa om Lady färgen här inunder. För den har jag inte läst ännu! :)

Kramen damen / Åsa

Blåbär och Mjölk sa...

Owo!! Jag har missat att ni har varit i tidningen!!! Grattis, himmel så roligt. :))
Det måste jag titta på.
Kram igen. Åsa.