torsdag 4 februari 2010

Lite småshopping

Hej alla, vad gör ni idag? Har förstått att det snöar igen hos er som bor söderut. Här har vi bara kallt och jag höll på att frysa ihjäl på skridskobanan. Har varit och shoppat lite med tjejerna på jobbet idag. Vi gick till.........kan ni gissa.....juuuust det ja, Lilla Provence. Skulle egentligen bara köpa ett nytt vinglas eftersom jag pajat ett meeeeen det slank ner lite andra sötisar också.
Så här känner jag inför framtiden. En bra påminnelse! Lite nya till min silverbricka.
Imorgon är det fredag och då startar mitt måleri projekt i köket. Pappar har hjälpt mig dra om en kontakt idag och så har jag spacklat så nu är jag igång. Ha en skön kväll! Kram /Sara

15 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Jasså ,du ska måla i köket vad spännande. Nu är jag ledig i 3 hela dagar, ska bli så skönt. Har lovat min yngsta dotter att vi ska göra lite kort, så jag har doppat papper i kaffe och stämplat lite på dem. Kommer att bli så fina kort tror jag.
Ha det så jättebra kram Aydan

Måddan - Himla lantligt sa...

Säger bara EN sak SARA....

DUKTIGA du....och sen är du ju himla lyckligt lottad som är ett träningsfreak....'

Önskar att jag hade liiiiite av det i af....

Så fint det ska bli i ditt kök....

O fort går det säkert också....

Ha en fin helg!

Kramar

Måddan

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att få se hur fint det kommer att bli i ditt kök.Vad skoj har ni varit hos Lilla Provence.Vad fina saker som fick följa med hem.Ha en skön kväll vännen Varmkram Rita ♥

LinaTriathlet sa...

Jag måste verkligen ta mig till lilla provence någon dag. Är det bara att åka dit eller står öppettiderna någonstans?

Kul att måla om!! Jag tänkte också satsa på att måla ihelgen, nu är det sista rycket, sovrummet är kvar!

Lycka till med din målning!!

Ha en fin helg!
Kram!

Fröken Fräken sa...

Det känns som om vi är vana snön och kylan på ett helt annat sätt än man är söderöver. Men tycker om det, det gör jag INTE!!

Pappa har faktiskt hjälpt mig att spraya om gardinstänger eftersom de hade två olika silverfärgade nyanser. Det har hållt rätt bra, jag skulle rekommendera att du använder dig av primerspray först. Jag har själv svarta stänger som jag är sugen på att spraya vita.

Körsbärshöjden sa...

Härligt att shoppa...
veckan har varit full med jobb, så det har inte blivit mycket bloggat.
Ska bli så spännande att se ditt nya kök :)

Kram
Eva

Norregård sa...

Hej!!
Vad spännande att måla om i köket!!
Ska bli kul att se sen;o)
Men har du varit på Lilla Provance...nu igen...hihi...
Jag säger bara tur att man inte har en sån butik nära...
Imorgon ska jag iväg med en väninna till en annan väääääääääldigt trevlig butik....
Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Elsa och Helena sa...

Hej Sara! Vad kul att du ska måla om i köket, ska bli kul att se! Sen är jag också nyfiken på Lilla Provence...går det möjligen att fota lite där så vi får se?! Nu blir det sängen...är uppe alldeles för sent!

Kram Helena

lovefriidrott sa...

Hej

vad spännande det ska bli att se köket:)
Jättefina bilder:)

Ha en trevlig helg och måla inte ihjäl dig;)

Kram Sari

Helen sa...

Hej!
Vilka fina inköp du har gjort. Det går inte att gå in i en sån butik utan att göra något inköp, eller hur? Ha en bra helg.
Kram/Helen

viktoriaK sa...

Vad kul att måla köket och förnya lite...ska bli spännande att se sen. Fina saker du köpt.
Ha en trevlig helg!
Kram

Roses & Angels sa...

Hej! Pust hihi nu kan jag sätta mig här en stund efter en dag med bara ett flängande hit o dit. hihi ja det är ju Leilas recept så dom var poppis i skolan. Tack ja här sprutar det av idéer, skulle behöva mera tid och en stoor lokal. ÅÅÅ säg inte så att alla bytt till FB då bli jag ju ledsen. Ska inte byta bort min blogg mot den sidan i alla fall. Ha en fin helg kram

Vända blad sa...

Hej vännen...vilken tur att du inte frös bort där på skridskobanan ;) Ååå vad spännande det ska bli att se ditt kök! Du är så himla duktig som fixar med allt =)
Trevlig helg!
Kram Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter kul med shopping iaf i en butik som Lilla Provence. Jag ska oxå måla i helgen, men inte så stora saker som ett kök, endast lite små saker.
Trevlig målarhelg! Stor kram,
Regina

Bestemor Drillo sa...

Ha en vakker og trivelig helg!
Ta mange pauser i målningen!!!!
Kram fra bestemor;)