tisdag 22 september 2009

Lite loppis fynd

Susade iväg på loppis under lunchen idag, behövde muntra upp mig själv och det fungerade som vanligt. Hittade en bunt fina kakformar för 15 kr, dem ska jag använda till lite diverse projekt. En rulle vit spets är alltid bra att ha, kostade 10 kr. Glasburken för 25 har jag fyllt med torkad salvia och satt en liten lapp på. Spetsen är så söt, virkad i bomullsgarn, säkert av en go gammal dam. Är lite svag för vita örngott med spets och monogram. Hittade ett med ett B som i mitt efternamn broderat. Kostade 25 kr. Vad är nu detta:). Jo ni det är ett par svarta benvärmare med pälskant och rosett. Kommer bli snyggt när de sticker upp ovanför mina svarta vinterstövlar, värmer gott i kylan hoppas jag. Bilden blev dock inte så bra. Men gud....tänk om jag kommer se ut som en pudel med mina långa rangelben å så två bollar under knäna.......hum får se om de går att använda....tänkte inte riktigt på det förrens exakt nu....:( Ha en skön tisdag alla där ute !

6 kommentarer:

Körsbärshöjden sa...

Pudelben...vem har sagt att det inte skulle vara fint :)

Fina loppisfynd !


Kram Eva

AkH sa...

Oj, otroligt vad loppisfynd du hittar. Jag får ta mig en resa ut på landet för här nära storstan finns det inte mycket till loppisar. Jättesöt spets!
Ha det bra!
Anna-Karin

LjuvligtLantligt sa...

Vilka fynd! Spetsen var verkligen fin o billig..bra jobbat :)

Kram G.

lovefriidrott sa...

Ha ha, nej Sara inte kan jag gå ut o gå med en kungspudel:) :)
Eller varför inte då får du ju sällskap av två bassetar. Jag o Fanny, en riktig hundträff hi hi

Vilka fynd, kuddfodralet oj oj, VILL HA!!
Vi syns i morrn
Kram sari

Sari sa...

Visst är det kul med loppisar!
Man vet aldrig vad man hittar.... eller inte hittar... Det är väl det som är tjusningen, att man aldrig vet!
Fina fynd du gjort!
Ha en bra dag! Kram Sari

Vända blad sa...

Kul att bara sticka iväg så där! Alltid trevligt att fynda =)
De där benvärmarna var ju riktigt snygga! Grannarna har en kungspudel och han är såå stilig ;)
Ha en fortsatt bra dag!
Kram Maria