måndag 28 juni 2010

Stugan

Midsommarhelgen spenderade vi i mina föräldrars stuga i Luleå skärgård. Vädret var fantastiskt fint, soligt och varmt. Vi åt så himla god mat och hade så trevligt. Här kommer en serie detaljbilder från Junkön, vi börjar med bryggan och museet.
Välkommen till Junkön
Museet har mycket gamla saker, skulle vilja har precis allt. Det är helt klart värt ett besök. Ett litet smakprov.
Man fick hemundervisning på ön förut Tänk vad rost är trevlig men jag vet inte vad det är Så vackert dragspel, vill haaaaaa
Imorgon blir det detaljbilder från stugan och sedan avslutar jag med en serie från kvarnen och galleri Agda och Valborg. Idag har jag köpt blommor och kryddor och planterat, sent tycker ni kanske nu men nähä inte om man bor i nordpolen. Ha de gott! Kram /Sara

7 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilken fin bild i headern! Fint om ni också hade bra väder, men kul det där med nordpolen! ;o) Fina bilder och ser fram emot de som följer! ♥

Sari sa...

Hejsan!
Härliga bilder du bjuder på! Både från Luleå skärgård och Turkiet! Vilken fin semester ni haft, du och Mini! Skönt att bara rå om varandra så där! Och vilket fint ställe ni firat midsommar på! Mycket fint att titta på.
Hoppas du får en fortsatt fin sommar! Vädret kan vi inte klaga på. Inte här hos oss iallafall. Imorgon fortsätter det fina och soliga vädret! Underbart!
Ha det så bra!
Kram Sari

Ett Vitare Hem sa...

åh så mycket fina bilder!
Ha en riktigt underbar dag!
Kramis/LenaS

Gammelbålsta sa...

Hej!
Härligt att er resa till Turkiet var lyckad. Låter som en riktigt härlig midsommar också. Ha det riktigt bra kram Aydan

Hanna sa...

Jätte fina bilder.
kram
hanna

LjuvligtLantligt sa...

Ähh vaddå sent att plantera? Jag planterar hela sommaren på vinst o förlust.. Det är så rogivande att påta i jorden. Snygg bränna förresten, jag är inte riktigt så brun än(trots 1 vecka på kanarieöarna..hmm) men ska den som ger sig!!
Kram Git

Fröken Fräken sa...

Nog är det lite genant, här bor man i Luleå men är nästintill aldrig ute i skärgården..! VIsserligen har jag anlag för sjösjuka, men ändå.. den där skolplanschen med ord skulle jag gärna lägga rabarber på :-)