måndag 15 februari 2010

Mor har tagit kommandot på Berget

Hej där alla och glad måndag! Min mor har tagit kommandot över maten här på Berget, Det slarvas tydligen så idag har det landat en stoooor paltgryta här och en burk nykokad lingonsylt. Gott! Jag och Mini ligger och jäser i varsin soffhörna. Nu har vi palt för flera dagar:). Här kommer mer detaljar.
Härliga mönster
Snälla ni gör mig en tjänst, nästa år vi den här tiden då det är dags att avläsa vattenmätaren igen. Påminn mig då om att jag INTE ska lyfta tvättmaskinen och torktumlartornet själv för att komma åt att se mätaren. Man kan nämligen få ryggskott av det. Jag har väldigt lätt för att glömma sådant :). Ha en skön kväll alla! Fler mönster och detaljer kommer imorgon. Kram /Sara

13 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Herr Fräken har tagit kommandot över middagen ikväll. Därför blir det skrovmål :-) Någon gång får man ju synda lite!!
Nämen, ryggskott? Uschligen då! Jag är expert på liknande manövrar dock, tro att saker är mycket lättare än de egentligen är...

Roses & Angels sa...

HEJ! Underbara bilder du tagit, så fina detaljer. MEN inte har väl du gjort det?? lyft maskinen och flyttat på dom så du fått ryggskott? VÄNNEN då, aj aj aj inte göra så!!!! Ska verkligen försöka påminna dig! Nästa år. hhihi med mitt minne? Ja du jag har haft en kanon helg, kan inte klaga o mina nära och kära är så underbara! Älskar dom. Sent kommer jag att glömma denna helg och födelsedag. eller rättare sagt aldrig. Hoppas din helg och alla hjärtans dag också varit bra! Hörs kram

Fruädel sa...

Hej söta du, jodå jag var förstås direkt in här och kollade att det hade kommit fram, jättekul at du är nöjd! Då är jag glad!!! Va fina ni ser ut på bilderna vid taco fixeriet, om du ser ut sådär när du känner dig sliten, hur ser du då ut när du är på topp??? Själv har jag varit lite risig och sitter påbylsad och huttrar, sådär ont i hela kroppen som man kan få. Hua, men jag är sällan sjuk länge!Kram på dig duktiga du!/tess

Gårdsromantik sa...

Ikväll blev det butiksgrillad kyckling - man får vara bekväm ibland:-)

Vilket ljuvligt väskspänne!

Vilket tokigt ställe att ha vattenmätaren på - måntro var vår sitter?

Roligt att du länkar till min tävling!

Kram Maud

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

ja det var bra att mamma kom och försåg er med mat..om det har slarvats..som jag förstod i bloggen förra veckan att du gjorde.. Mamma din läser bloggen !!

Palt kan man leva mätt på länge..
Så gulligt av henne!!

Ha en härlig start på veckan!!

Kramis Sanne!!

PS Här nere i 08 området kallar vi tröttheten efter maten för "Paltkoma".. ligger något i det tror jag!!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Palt har jag aldrig ätit. Härligt att få lagad mat så där ibland :)
Ha en fin tisdag, kramar

LjuvligtLantligt sa...

Vad är palt egentligen??? Sånt finns ju inte här nere i den platta delen av landet.
*ler* Ja man är ju sån där "kan själv!" o sen smäller det till någonstans medans man fattar att aj aj..nu gjorde jag det IGEN men vi ska försöka påminna dig nästa år ;)
Jättevackra bilder...

Kram på er!
/Git

Ingmarie sa...

Sv:Den tjejen ÄGER verkligen!Var helt tagen efter loppet.Kan det finnas något som slår detta???
Tv när det är som bäst,verkligheten överträffar dikten....Skidskytte i kväll!

Heja Sverige!/Ingmarie

Penseldraget sa...

hej
men snälla vännen , inte ska du lyfta så tunga saker...aj ja gör en snygg skylt o sätt upp så du aldrig glömmer de =) fina bilder du visar verkligen sköna detaljer
kram pia

annika sa...

Tur att ni har lilla mamsen. Så då har ni drabbats av paltkoma då?
Var rädd om ryggen och lek inte Hulken!
Kram på er/annika

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att ha lilla mamma som fixar lite mat ibland ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

viktoriaK sa...

Gud så gott med palt...mums!
Aj aj det låter inte bra det där med ryggen..men jag är lika dan.."kan själv" sen sitter jag där och har ont!
Fina bilder du visar..den där mandelkvarnen gillar jag och knopparna!
Ha det bra!
Kram

Anonym sa...

Första gången jag läser din blogg...hmm vad din blogg är lik "Lilla Provence"!!!
Alltid så härligt med inredning och bilder =D