måndag 4 januari 2010

Gud vad skönt...

...det är att vara ledig, jag måste bara få säga det en gång till. Kallt har vi här -17 och så blåser det. Jag och Mini har varit ute och åkt bobb och skidor. Vi har även bakat och rullat massor med köttbullar.
Leilas Rocky Road. Som ni märker så julbakar jag när jag har tid och lust och julgodiset hade vi lust att göra idag:). Detta ska bli en överraskning till någon som hjälpt mig mycket. Här har vi en bild av garnbollsproducenten in action så att säga.
För övrigt så fungerar bilen igen, då har man lärt sig att ladda ett batteri också, det var ju inte så svårt egentligen. Håller på att fixa ett gammalt loppisfynd inget märkvärdigt men det är inte alltid de stora sakerna som glädjer. Jag är som vanligt väldigt ivrig när jag håller på:). Ha det gott alla där ute! Kram /Sara

15 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Hej Sara! Nu var du snabb, jag publicerade inlägget innan jag hunnit skriva klart. Allt bara strular till sig idag!! Så då blev det till att redigera och skriva mer.
Läs det igen! Skulle vara kul att se hur Mini och du förvarar kaffe och te.

Vad bra att bilen funkar igen! Som sagt, redig kvinna klarar sig själv, visst var det så!?

Garnbollsproducenten är då bara för söt och duktig, hälsa henne det!

Kram Helena

hemma hos lilla mej sa...

Vad skönt att du fixade bilen.Bra kvinnor reder sig själva.Visst stämmer detVad söt Mini är där hon sitter med sitt garn.Hälsa henne det-Ha en skön kväll vännen.Varmaste kramen Rita.

annika sa...

Jag trodde nog inget annat än att du fixade det, batteristrulet. Väldigt koncentrerad dotter. Ni verkar hålla på intensivt båda två.
Var med min systerdotter och hennes 5 åring på IKEA i dag. Lite värmeljus och annat småttigt.
Ha en skön kväll med köttbullar kamske!
Kram annika

Unknown sa...

Hej där vännen
så ni har också varit ute i friska luften...dom godisarna är ju en favorit här i familjen, glömde faktiskt bort att göra dom denna jul.
ha en mysig kväll
kramar Catthie

Elsa och Helena sa...

Hej igen...va kul, det ser jag fram imot!

Kram

Roses & Angels sa...

Hej Tack snälla du. Ja inte blev det någon träff för oss sara :-( men vi kommer säkert upp fler ggr. Hoppas vi kan ses då! Hörs mera kran

Penseldraget sa...

hej vännen
så gott de ser ut...=)
de är ju lite pill med att måla text...men ett enkelt sätt som du kan testa är att med smörpapper kalkera av en text tex en som du skrivit ut på dator med ett snyggt typsnitt, fyll i konturerna och vänd på smörpapperet och fyll i även på baksidan du måste använda blyertspenna,sen lägger du bara papperet där du vill ha texten och fyller i på nytt och wola =) texten hamnar på lådan el dyl...
lycka till
kram pia

Anna-Lena sa...

Halloj vännen!

Vilken härlig dag du och mini har haft. Själv har jag röjt och röjt... Gillar din inställning, bakade också lite julgodis häromdagen. Bättre sent än aldrig!

Goa kramar till dig!

Anna-Lena♥

Penseldraget sa...

hej igen
jag tror du fixar de galant...=) de är som du säger att öva flitigt...hi hi
kram pia

Lyckoslanten sa...

Vilken härlig energi. den här dagen liksom försvann i en lång bilfärd som tog musten ur mig. Kram!

LjuvligtLantligt sa...

Vad skönt att det ordnade sig med bilen men jag tvivlade aldrig för du är en kvinna som reder det mesta om inte allt!
Nej vem vill vara styrd av en man som påpekar ens fel o brister?! DU förtjänar bättre! Fast jag säger som jag alltid gör: "Hellre ensam i ensamheten än ensam i tvåsamheten" Ens partner ska stötta o älska en för den man är..här mobbas vi lite på skämt för varandras brister men uppmuntrar o berömmer varandra väldigt mycket oxå.
Fast jag har oxå varit i förhållande där man blivit illa behandlad o hallelulja vilken frihet när man kom ur det!!
Kram Vännen o gotta dig i massa godis nu ;)

Körsbärshöjden sa...

Finns inget som inte vi kvinnor klarar...:)
Känner mig själv ganska stolt emellanåt..när jag fixat " något typiskt manligt " å andra sidan är min kära sambo otroligt stolt när han har dammsugit eller tvättat en maskin tvätt :)

Kram
Eva

Sari sa...

Vad pysslig hon är, lilla Mini!!
Ser så koncentrerad ut...!
Det är så härligt att läsa om allt roligt som ni gör tillsammans.

Det där godiset ser väldigt smaskigt ut!!! Den som ska få det kommer att bli sååå glad!
Ha det bra!
Kram Sari

PS! Jag har en liten utmaning till dig! Om du vill, förstås!

Ett Vitare Hem sa...

Vad skönt att du fixade bilen! Vi kvinnor kan ofta mer än vi tror. Mysigt med bakande och godistillverkning!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Roses & Angels sa...

Hej! Ja vi hinner, kommer väl ev upp till påsken så då kanske eller nån annan gång. Ja en del fynd blev det hihi nåldynan är min favvo sen när den är klar. Hittar aldrig mina trå rullar eller nålar så nu kanske jag kan få ordning på det. Tack snälla du. Har saknat dina med ha en bra dag kram