söndag 20 december 2009

Loppis och besök

Hej alla. Hoppas ni har en fin fjärde advent! Igår var jag på loppis och gjorde några små fynd. Tomte nisse för 10 kr, två stora tyghjärtan för 25 kr och en liten glasburk för 10 kr. Har varit hos gammelmormor idag. Tog ett foto på hennes jultall. Jepp hon har en tall istället för gran, Underbar tycker jag.
En söt liten fågel sitter i gammel mormors tall.
Imorgon ska jag visa vad jag handlade i en gårdsbutik på vägen ut till gammel mormor. Ha en fin kväll och missa inte Leilas Jul ikväll 20.30. Kram /Sara

19 kommentarer:

Roses & Angels sa...

HEJ! JAAA jag vann kan inte fatta! ÅÅÅÅÅÅ gör hon dom själv? ännu bättre älskar hantverk, blir mera personligt då hihi. Fina fynd du gjort. O vilken fin jultall! Ja ja det kommer en vacker dag. Ett drömhus vore ju det bästa det är bara att vänta o se. ha det bra kram

Nyanser av vitt sa...

Hej Sara
Vilka fina fynd du gjort och tallen är ju underbar.
Spännande att se vad du handlat i gårsbutiken. Hörs imorgon igen då
Kramis

Penseldraget sa...

hej vännen
tusen tack du är alltid så snäll med dina kommentarer =) vilka gulliga fynd du har gjort...och tallen helt bedårande...
kram pia

Unknown sa...

Hejsan vännen
du har verkligen fyndat på loppis, jag har missat loppis säkert under det sista åter...
Vilken härlig tall hon har..
ha det gott
kram
Catthie

Hanna sa...

Så många söta hjärtan.
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina fynd du har gjort.Tomtenissar.gulliga hjärtan.Vilken fin jultall vad läckert.Ha en skön 4 advent vännen Julkram Rita ♥

Villa nöystu sa...

Jultallen är ju som hämtad ur en saga.
Och du har gjort så fina loppisfynd. Verkar som att du haft en superbra fjärde advent. Ha det fortsatt bra också,
kram Petra

Fröken Fräken sa...

Du fyndade mer än jag på loppis! Jag kom hem alldeles tomhänt! Känner abstinensen så jag funderar på en tur till Kupan imorgon :-) Är man ledig så kan man ju göra vad man vill!!!
Härligt att gå ifrån konventionerna och satsa på en jultall istället för julgran :-D

Vit som snö sa...

Härliga fynd har du gjort!
Granen är riktigt sådär julig som det blir när dom gamla samlat kulor o pynt i alla år.
Jag missade Leila!!! Mannen satt o kollade på Anna Anka, det var som att tiden försvann. HUR kan hon få prata strunt på bästa sändningstid???
Ha det gott! Kram Cilla

Elsa och Helena sa...

Vad fina saker du fyndat och tallen är jättefiiin:)

Kramar

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej gumman!

Va läckert med en tall i stället för en gran och pippin i trädet passar verkligen där...

Fina fynd du gjort, kul med loppis...

Ha en fin kväll med Leila...
Nu ska jag skriva julkort....

Kramar
Måd

annika sa...

Hoppsan vad du fyndar! Gammelmormors tall var en riktig jultall.
Ska bli spännande att se vad du fann i butiken.
Kram annika

bakom berget sa...

Precis såna fåglar hade min mormor i granen när jag var liten! Dom är jättefina! Hälsningar Åsa.

Lyckoslanten sa...

Men så fin jultall gammelmormor har! Gillar den där fågeln. Det bästa med min barndoms julgranar var de där sköra fåglarna.Måste få tag på sådana! Leilas jul missade jag inte, men den gula skjortan blev litet fel i mina ögon. Ha en bra måndag, vintersolstånd idag! ♥ Ann-Lis

Västbacken sa...

Åååh jag missade dig på min butik. Synd. Jag har varit i Stockholm i helgen och sett Peter Jöbacks julkonsert.

Ha det bra

Norregård sa...

Vad häftigt med en tall!! Ser riktigt amerikansk ut med allt det där pyntet!!
Väntar med spänning på vad du hittat i gårdsbutiken;o)
Kram Kram Malin

Vända blad sa...

Vilken härlig jultall! Vi har haft en när jag var liten men det var nog bara en gång tror jag. Jaså du var här i krokarna igår? Då kanske du såg mitt hus från vägen? Fina loppisfynd!
Kram Maria

Sari sa...

Hej Sara!

Vilken härlig dag ni har haft, du och lilla Mini! En mysig morgon och sedan en massa vinterkul utomhus!
Härliga bilder!
Ja, annorlunda med en jultall istället för gran! Jättefin!
Nej, menar du verkligen att du har handlat hos Lilla Provence igen?! Det kan inte vara sant!! Hihi...

Nu önskar jag dig en riktigt fin och mysig jul ifall jag inte hinner kika in här före jul.
Massor med julkramar till dig från Sari

Daniel sa...

Så GUDOMLIGT vackert!!