söndag 29 november 2009

Första ljuset är tänt!

Hej alla och god första advent! Så fint det var att få tända första ljuset imorse:). Har adventspyntat lite. Satt upp en hylla och gjort ett litet adventsaltare:). Ett kors men jag ser nu att bilden blev usel. Så synd på ett så vackert kors. Många har frågat om det är vår bagarstuga och tyvärr så är det inte det. Där mamma och pappa bor så äger sammfälligheten bagarstugan men man får hyra den för en liten slant. Det går bra det med. Men tänk att få äga en gård på landet med egen bagarstuga...........drömma sig bort kan man ju alltid göra. En dag kanske........ Ha en fin kväll! Kram /Sara

18 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojan !

hur har ni det i adventsmörkret??

Ser att det tänds adventsljus, förstås, även hos er...

Vi har likadana advenstljusstakar du och jag. ;) ..den är såå fin!!

Ha en fortsatt mysig advenstkväll!!

kraam Sanne..

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort .Vi har oxå tänt 1 ljuset mysigt.ha en mysig advetskväll vännen kramizar Rita ♥

i Emmas vita hem sa...

Supermysigt pyntat, allt blev så fint. Gillar adventssiffrorna och den lilla hyllan :) Många kramar Emma

Norregård sa...

Det går ju bra att låna en bagarstuga med!! Visst är det mysigt att äntligen fått tända första ljuset:o) Så fint hos er!
Kram Malin

Unknown sa...

Hej Sara
så mysigt du har gjort hemma gillar verkligen ditt altare..
kramar Catthie

annika sa...

Så fint du har gjort! Fantastisk intressant att vara med i Bagarstugan. Insvepta i dimma har vi varit hela dagen. Skönt att vara inomhus då.
Kram annika

Roses & Angels sa...

Hej! SÅ fint du pyntat, att ha blockljus är ingen dum idé! har inte tänkt på detta men nästa år kanske. Har sett att det är många som använder dom! tack hihih ja vi har fixat lokalen och alla verkar nöjda så jag hoppas att det blir många som besöker en nu. Hemma har man försökt att hinna med allt också.ÅH ÅH det vore så kul om du kunde komma, vi får väl försöka ordna en bloggträff nån gång, vore super. Tack för att du finns söta du kram

Lyckoslanten sa...

Va fint du har gjort! Oj så vi behöver de där ljusen nu! Jag blev bra imponerad av bagarstugan, likväl om den är till låns eller så. Hoppas din vecka blir bra!

Roses & Angels sa...

TACK :-) ♥kram

Anna-Lena sa...

Hej Sara!

VAd mysigt du har det! Visste ju sedan tidgare att vi har samma ljusstake du och jag. Jag tycker jättemycket om den! Vad härligt det låter med en bagarstuga även om den bara är till låns! Drömma, det bör man...

Önskar dig en mysig vecka!

Kramar Anna-Lena♥

PS. Altaret var jättefint!

LjuvligtLantligt sa...

Det är väl inte fy skam att kunna hyra en bagarstuga! Här kan vi hyra en festlokal, passar ju oss som fester ca..ALDRIG! Hade hellre bakat :)

Så fint du gjort hemma, verkligen mysigt. Hade varit skönt att vara lite ledig några fler dagar så man kunde njuta mera men men, jobbet kallar några veckor till :(

Kram Git

Roses & Angels sa...

Tack snälla! Ja du jag är en rastlös själ hahah och måste göra nästan hela tiden och då blir det ett och annat. hahha! Kul att du gillar dom. Ha en fin måndag du med kram

Penseldraget sa...

tack söta du för din hälsning....ja nu är de slutspurten för christa o mig..j, de är synd att du bor så långt ifrån..men vi kan ju visa bilder som tur är...=) va vackert du har advenstspyntat
kramar pia

Tessie sa...

Tänk att ha möjlighet att hyra en "äkta" bagarstuga!
Inte för att jag kan baka men jag skulle gärna vara "hjälpreda" vid bakning i en gamal bagarstuga bara för att få känna av atmosfären :-)

Kram Torparfrun

Nyanser av vitt sa...

Hej Sara,

Vad fint du pyntat. Jag är inte klar. Det är hemskt för en julis som jag. Har naturligtvis fått upp det elektriska i fönstren men resten jag hade tänkt har jag inte hunnit. Får bli ikväll.
Ha en mysig dag vännen
Kramis

Bestemor Drillo sa...

Så fint det var med det første lyset! Og for en fin bakarstuga, det må være trivelig og være der sammen og bake ! Ha en strålende adventstid;)

bakom berget sa...

Va fint det är med första advent! Det börjar på riktigt nu,liksom..
Vilken lycka att ha tillgång till en sån bagarstuga!!! Ha det bra! Kram från Åsa.

Fröken Fräken sa...

Mysigt!!
Och så sjukt sugen jag blev på nygräddad mjukkaka när jag ser dina bilder nedan.... mmmmums!!