måndag 28 december 2009

Vilken fyndardag!

Hej alla! Så då var första arbetsdagen avklarad samt en timmes intensiv snöskottning här hemma. Inte verkar det vilja sluta snöa heller man blir ju vältränad på kuppen:). På lunchen hade jag en liten träff med kära mor på Röda korset. Gjorde fynd! En härligt tjock husmus, en brun låda som ska bli vit och nött och ett gammalt deciliter mått. Allt detta för 35 kr. Å så till dagens jätte fynd för hela 40 kr:). Ett litet avlastningsbord, redan vitt men jag ska dra över det ett varv till, det var lite gulnat. Vad kan man göra av 3 meter spets? En hel massa antagligen man jag rev ut ett skåp, tog bort dörrarna och fyllde det men några av mina älskade burkar. Visst blir man pillrig av detta, förstår ni vad jag pillrar och ändrar om hela tiden å spetsen, den klistrade jag fast på hyllkanterna. Kul pyssel! Fin liten rostig korg precis lagom för att förvara vackra bullformar av olika slag. Lite mer detaljer från pillskåpet:). Kram på er nu ska jag sätta igång att måla mina fynd! /Sara

26 kommentarer:

Ingalill sa...

Oj så fint du har gjort i skåpet :)

Ingmarie sa...

Pillskåp var ett alldeles underbart namn!

Gott nytt år på dig kopis!

Änglarnas hus sa...

Halloj Tjejen!!

Nog har du fybdat alltid..vilka kap!!..
Blev lite sugen på loppis nu!!

Mysigt i skåpet!!..har funderat på ngt liknande..fick lite inspiration här nurå!!

Ha det gottis!!
Kram Sanne..

Nyanser av vitt sa...

Skåpet är jättefint och den tjocka råttan också. Vilka fynd!
Nej tyvärr ingen resa. Bara en utflykt till den tropiska värmen inne i Fjärilshuset i Hagaparken.
Ska berätta om det imorgon...hände nämligen en sak som blev bra till slut.
Sköt om dig!
Kram Agneta

promenader på landet sa...

Hej vännen och vad mycket du har fyndat! Spetsen i skåpet blev verkligen jättesnyggt! Må så gott! Kram från Maria

Vit som snö sa...

Mysigt namn på skåpet. Tycker det ser ljuvligt ut och att spetsen verkligen blev pricken över i!!!
Så härligt att få fynda så billigt, dom gamla måtten brukar ju kosta ganska mycket ibland.
Jaa, här har du en till muskulös och vältränad skottare. Det verkar aldrig sluta!!
Ha det gott Vännen!
Kram Cilla

Lyckoslanten sa...

Fattar du hur billigt det där blir i euro? Vilken händig madame du är! ;o) Ordning och reda i pillskåpet! ♥ Ann-Lis

annika sa...

Oj så du fyndar! Pillskåpet blir superfint. Jag gillar verkligen spetsen. Vilken energi du har. Jag går på lågvarv nu.
Kram annika

Claras hem på byvägen sa...

Hej hej! Skåpet med spetsen blev jättefint. Fynden var verkligen fynd...tur att det finns loppisar=). Ja, här hemma är det massor med planering...roligt roligt. Tur att alla ni bloggare finns så man kan få inspiration. Kram

lottens vita och gröna sa...

oh du sara, du är för härlig du, pillskåp guuu vilket bra ord på det och så vackert pill sen då!!!
fyndartagen, vad kul! ska nog iväg en liten stund med i morrn och se om jag med kan fynda, blink!
varmkram lotten

Unknown sa...

Vilka söta burkar .. å med spetsen är det såå fint. Vad du hunnit mycket idag :)

Hoppas verkligen det slutar snöa hos er nån gång!

kram på dig
Malin :)

Bestemor Drillo sa...

For et vakkert navn på et vakkert skap:) God fortsetning på romjulen;) Klem!

Norregård sa...

Vad du är energisk..så härligt inlägg!! Massa fina fynd och ett litet pillskåp;o)
Jag gillar verkligen spets på hyllkanterna, satte det på en tråkig hylla i köket. Som jag står ut med nu, tack vare det!!
Ha det så bra i all snön!!
Kram Kram Malin

hemma hos lilla mej sa...

Vilket mysigt namn pillskåpet!!!!Ja du är allt härlig du!Vilka gulliga fynd.Ha en härlig tisdag vännen Varmkram Rita ♥

Vända blad sa...

Pillskåpet - vilket underbart ord!! Jag borde nog skaffa ett på stört jag också =)
Fina fynd du gjort!
Kram Maria

LjuvligtLantligt sa...

F-N vad snyggt! Så har jag gjort överallt jag bott, slängt av luckorna o haft det öppet o snyggt :)
Vilka fynd du gjorde...jättefina! Får vi se bilder på var bordet hamnar sen? Akta ryggen när du skottar......
Kram Git

LinaTriathlet sa...

Så fina fynd du gjort!
Och verkligen älskar din hylla!
Idag får vi tillgång till vår nya lägenhet och då börjar en hel renovering, snacka om att det kommer att bli vitt och lantligt ;-)

Tack för dina tips! Det finns ju en hel del småbutiker häromkring då. Kul! Hur funkar det med lilla provence, är det endast en nätbutik?

Ha det så bra i vinterlandskapet :-)

Måddan - Himla lantligt sa...

Effektivaste Saran i världen :o). Vilka fina fynd du gjort, visst blir man lycklig....

MEN till skillnad från dig som är så duktig och effektiv, kan det dröja mååååååånga dagar, t o m månader innan jag fixar till det jag köpt...

hi hi....

Hoppas det går bra att jobba !

Kramar från mig
Måddan

Tessie sa...

Du har tydligen inte heller legat på latsidan :-) Det blev verkligen jätte fint i skåpet, men med så många fina gamla burkar så!

Att leva i den typen av familjekonstalation som jag gör är på så många sätt det absolut svåraste som jag någonsin har gjort. Men som tur är så är det värt det totalt sett. Men är det något jag rekomenderar om man kan undvika det.. svar nej!! Utan mina intressen och sånt som jag gör bara för mig ex. butik etc så skulle jag bli tokig *s* det är ren överlevnad!

Kram Torparfrun

Unknown sa...

Hej vännen
du lyckas alltid fynda fina saker :o)
skåpet är toppen fint med alla härliga burkar...
kramar
Catthie

Atelje Skärvan sa...

Det gjorde du rätt i,sådana vackra burkar skall synas.
Gott Nytt ÅR önskar jag dig.
Kram Agneta

AkH sa...

Go´kväll, så många fina fynd du gör jämt! Vad roligt att du vill vara med i utlottningen! Ha en underbar nyår ifall vi inte hörs före! Vi ska hem till en familj som vi alltid firar med, ena året hos oss och nästa hos dem. I år hos dem. Vi handlar mat och gör upp en meny som vi tar med, sedan lagar vi maten tillsammans vi vuxna och barnen leker!
Hoppas du har det bra!
Kram Anna-Karin

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen
Vill bara önska dig och Mini ett Gott Nytt År. Sköt om er tjejer
Kram Agneta

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina fynd och ditt skåp blev helt underbart fint!
Vill också önska dig ett riktigt gott nytt år!
Kramis/LenaS

LjuvligtLantligt sa...

Hade varit toppen att tjuvlåna den...MEN denna ungdomen hänger så gott som alltid härhemma o har koll på allt. Hon börjar bli en riktig tonåring med låååånga armar o ben. Vi kallar henne för huvudfotingen..du vet när små barn ritar sin första människa med ett stort huvud där det sticker ut armar o ben direkt från skallen..hahah. Denna huvudfoting ligger o skräpar i sin säng, soffan, vår säng o ja över allt som går att halvligga med dessa låånga ben spretandes ut överallt.
Men frågar jag henne snällt om kameran så kan hon inte säga nej för annars berättar jag om hur ont det gjorde att föda henne i säte! ;)
Ha en riktigt mysig/festlig nyår ifall vi inte hörs innan!
Kram Git

Sari sa...

Hej Sara!

Vad kul att läsa om dina fynd!!
Fina hyllor med fina saker!! Spetsen passar ju jättebra på hyllkanterna!

Ja, idag blev inte dagen som vi tänkt oss... Igår kväll kom vi till Dalarna och idag är vi hemma igen..... Storkillen är magsjuk.... Så det var bara att sätta sig i bilen i förmiddags och åka hem igen...

Härliga julbilder du visar i tidigare inlägg!
Jag vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!!
Nyårskramar från Sari