onsdag 30 december 2009

Fler fynd och ett färdigt litet bord

Hej på er! Har förstått att det är kallt i hela landet, hör nyåret till tycker jag. Det ska liksom vara så att man nästan fryser ihjäl när man ser på fyrverkerierna och skålar in det nya året. Visar lite fler fynd jag gjort på rean. Köpte massor med glöggmuggar med olika motiv för 9:- styck på Hemtex. Underbara gröna kaffekoppar på Indiska, dessa blir fina till våren, alla har olika mönster, jag gillar det. Mitt lilla bord är färdigmålat och har fått sig en ny knopp. Jätte bra att ha bredvid soffan och så en praktisk liten hylla för favorittidningarna. En bild tagen med blixt och en utan. Ja jag ska måla golvlisterna, var lugn för det, hu.
Var på bio igår med två väninnor, så trevligt! Vi tog en bit mat innan också, tack tjejer för en trevlig kväll! Vi såg Luftslottet som sprängdes. Nu har jag sett alla 3 filmerna i Stig Larssons mileniumtrilogi samt läst böckerna och jag kan varmt rekommendera dem. Bjöd min vän Dan på lunch idag. Tack kära du för att du i alla dessa år tålmodigt lyssnat på mitt tjat om gamla möbler och diverse bekymmer & glädjeämnen:). Må nu så gott där hemma i stugorna! Kram /Sara

12 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

hej hej, du har så rätt men biland känner jag mig dålig på kommentarer men men. Super fina muggar från Indiska, dem har en hel del bra ibland.
Gott nytt år nu och hoppas det blir en bra kväll med god mat :)
Kramar

Änglarnas hus sa...

Avlastningsbordet blev ju perfekt..tidningar under o en kopp te på..kan det bli bättre ;)..
Ja nog e det kallt alltid..vi här nere i 08 området är inte riktigt vana vid detta..men är man inne och myser så är det lugnt!

Har sista filmen kvar att se..ska nog ta mig ut och se den en dag!
Såå spännande historia..har dock inte läst böckerna.

Ha det Gottis och Ett Gott Nytt År önskar jag dig och Mini!!

Krramisen ifrån Sanne!!

promenader på landet sa...

Tittar in och önskar dig ett riktigt gott nytt år! Ha det så bra vännen! Kram från Maria

Lyckoslanten sa...

Jag var på rea idag även om jag inte gillar folkmassorna. Oj vad det fanns mycket som man kunde köpa, men jag köpte ett stort paket som jag ska öppna nästa jul.
Va' snyggt bordet blev! Verkligen!
Ett Gott Nytt År på dig om vi inte hörs. Jag ska nog skriva av mig i morgon. ♥ Ann-Lis

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag gillar ditt lilla bord, det blev jättefint. Jag har ett liknande i vardagsrummet som stereon (en sådan där liten kompakt sak) står på. Har inte vare sig läst böckerna eller sett filmerna i milleniumtrilogin, men det ska väl bli av.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR kära bloggvän!

LjuvligtLantligt sa...

Låter som härliga dagar! Önskar ibland att jag hade varit barnledig liiite oftare så att jag hade kunnat ha en liten umgängeskrets.. :)

Bordet blev ursnyggt!! Vi har oxå såna lister men jag har slitit ut de i nästan alla rum, ska köpa nya..någon gång..
Ha en underbar Nyår!
Kram Git o Gott Nytt År.

Anna-Lena sa...

Hej Sara!

Vad fint bordet blev och härliga fynd du gjort. Jag glädjer mig åt att få följa din fina blogg under 2010! Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År!

Kramar Anna-Lena♥

Vit som snö sa...

Vilka fina muggar du köpt! Glöggmuggar skulle jag verkligen behöva!!
Har inte sett sista Stig Larsson-filmen än men längtar att göra det!
Önskar dej nu ett riktigt Gott Nytt År 2010!!!
Kram Cilla

LinaTriathlet sa...

Riktigt fina muggar från indiska, blev lite sugen på sådana jag också :-)

Snyggt ditt bord blev!

Vi fick nycklarna till lägenheten idag så nu är vi igång :-) Det ska bli spännande och se hur allt kommer att bli!

Gott nytt år!!
Kram!

Unknown sa...

hej vännen
vilka fynd...
kikar in för att önska dig ett gott slut och en bra början på nästa år.
kramar Catthie

Penseldraget sa...

hej goaste sara
tack för omtanken...jag vill önska dig ett riktigt härligt gott nytt år.
kramar pia

Veronica sa...

GOTT NYTT ÅR! :D Du har gjort så himla fint med skåpet i köket och avlastningsbordet i rummet :)
2010 kommer att bli ett riktigt bra år vännen, Stor kram!
//Veronica